Android Nedir?

Android Nedir?Android Nedir?


Herkese Merhaba,

Bugün sizlere günümüzde sıkça duyduğumuz Android kelimesinin ne olduğunu anlatmaya çalışacağım. Bilenler için sıkıcı bir yazı olabilir fakat bilmeyenler için iyi bir rehber olacağına inanıyorum.

Öncelikle Android, Linux tabanlıdır ve mobil cihaz, cep telefonları için geliştirilen bir işletim sistemidir.Burada Android'e destek veren önemli bir firmanın ismi var. Bu firma tahmin edebileceğiniz gibi Google. Her Android telefonda olduğu gibi sizin telefonlarınızda da Google Play Store isimli gerek ücretli, gerek ücretsiz uygulamaların bulunduğu büyük bir market vardır. Google destek veriyor fakat Android'in kurucusu ve geliştiricisi kim? Android işletim sistemini 5 Kasım 2007 yılında kurduğunu duyuran Open Handset Alliance, geliştiriciler ise Google ve özgür yazılım topluluğu olarak bilinmektedir.Kısaca özetlemek gerekirse Android, Linux çekirdeği üzerine kurulmuş bir mobil işletim sistemidir.Logosu ise yazının başındaki ve blogumunda logosu olan bir robottur.

Bugün sizlere kısaca Android nedir? Kurucusu kimlerdir? Kimler tarafından geliştiriliyor? sorularına cevap vermeye çalıştım.Umarım faydalı olmuştur.Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder